lördag 7 november 2009

Stella McCartney, 50 barre






För två veckor sedan ringde Nathaly (mammas bästa vän) och berättar för mig att hon planerar att ha ett litet överaskningsparty åt morsan nu när hon fyller 50 jordsnurr. Jag säger att det låter chillat och är helt med på noterna. I två veckor håller jag det hemligt och gud vet hur många gånger jag har velat skrika det rakt i ansiktet på kärringen när hon blir jobbig! Men jag är duktig och låter bli. När dagen med ett stort D kommer så vet hon fortfarande ingenting. Jag hjälper henne välja ut en outfit som hon ska ha när hon äter middag med Nathaly senare på kvällen. Jag försvinner iväg på premiär och hon blir kvar hemma. Väl där festen skulle hållas ser jag att Nathaly vet inte vad litet är. Hon har slagit på stort och bjudit in alla mammas vänner, tre tårtor och årets buffé. Klockan närmar sig och vi blir tysta för nu kommer hon. Hon kommer in helt ovetandes och blir helt paff när hon ser oss alla sjunga för henne. Det är vad jag kallar överaskingsfest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar