fredag 13 mars 2009

Gårdagens


Gårdagen var fylld med skoj. Först och främst måste jag säga att KGs härliga teater fick mig på gott humör. Jag skrattade och hade otroligt skoj, med (och sedan utan) min lilla Toblerone där bland publiken. Grymt bra jobbat! (Fast några av er inte tyckte det)

Efter var det bara att vänta på Karita som skulle skjutsa hem mig och Kalle hem till dem. Vi var hungriga och ville ha käk snabbt. Det vart makaroner med ketchup och smör. Mums! Efter ett tag började det bli segt och jag kom på att Therese skulle ha en lägenhetsvisning. Karita skjutsade mig och Oscar dit vi skulle. Väl framme så drack de vin och gjorde sitt. Otroligt mysigt. De hade planer och jag hängde med. Vi skulle till Sigurdsgatan 25.

Sigurdsgatan 25 är aldrig något som gör en besviken. Däremot är det folket. Jag träffade några bekanta och min kära klasskompis Jonna. Eftersom det inte var tillåtet för mig att hänga vid 18 års gräns "loungen" var det bara att sitta och småprata tills någon fick för sig att gå upp på scen. Många var duktiga och så fanns det dem man ville att de skulle försvinna. Men så är det väl alltid? Efter många olika små händelser och spelningar var det dags att dra hem. Jonna och jag gjorde sällskap nästan hela vägen hem. Jag gick världens omväg. Men som Chibby säger: "Vad gör det om hundra år?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar